25 maj 2012

Skivtoppen

"Gamle indie-räven Roger Gunnarsson hade en mp3-blog där han rippade svenska loppisfynd till mp3, nån som har kvar adressen?", twittrade Lars Jacobsson igår. Jodå, svarade jag och skeppade över adressen till Skivtoppen och de tjugonio låtar som jag hade i iTunes. Sedan började jag lyssna och återupptäcka denna saliga blandning av svensk pop-punk, vispop, schlager, italodisco, 60- och 80-tals pop med mera, med mera. Jag hittade några fler låtar på datorn och började kolla runt på nätet efter de låtar som jag saknade. Det var svårt att sluta. Nu har jag paketerat ihop samtliga låtar som lades upp på Skivtoppen mellan januari 2006 och augusti 2007. Reservation för eventuella felaktigheter.

Här finns något för de flesta vill jag hävda. Och är du en vän av fina melodier så är det mycket möjligt att du kommer att gilla allt.

Tack för alla dessa godbitar Roger! Jag tycker fler öron ska få ta del av Skivtoppens gärningar så jag hoppas detta återupplivande och ompaketerande är okej.

Skivtoppen (49 låtar, 298 MB)

Några smakprov:

 

Ännu mera? Jag ser nu att Skivtoppen har ett konto på YouTube med ett gäng låtar som inte finns på bloggen. Lyssnandet fortsätter alltid...